Tarikh Lahir Kalendar Islam

Ketahui tarikh lahir dan umur sebenar anda dalam kiraan kalendar Islam. Versi baru kiraan ini memberikan tarikh lahir Islam, hari anda dilahirkan dan umur dalam kalendar Islam.

Masukkan tarikh lahir anda:

HariBulanTahun


*Sila maklum mungkin akan ada perbezaan 1 hari dari tarikh sebenar disebabkan pertukaran waktu hari Islam adalah selepas Maghrib sedangkan tarikh Masehi bertukar selepas pukul 12 malam*

Adakah tools ini bermanfaat bagi anda? Kongsi dengan rakan-rakan di Whatsapp.

1,649 thoughts on “Tarikh Lahir Kalendar Islam

  • 01/08/2016 at 11:02 am
    Permalink

    Hari apa?

    Reply
  • 01/08/2016 at 10:57 am
    Permalink

    Tempat lahir?

    Reply
  • 05/07/2016 at 10:32 am
    Permalink

    nak tau hari apa pulak

    Reply
  • 05/07/2016 at 10:27 am
    Permalink

    hari ap boleh tau tak

    Reply
  • 30/06/2016 at 1:02 pm
    Permalink

    Sangat baik apps ini. Tapi apakah boleh melihat hari kelahiran kita di apps ini? Jika ada sangat baik.

    Reply
  • Pingback:Apa tarikh lahir anda dalam kalendar Islam? | basri.my

  • 08/06/2016 at 9:40 am
    Permalink

    Syukran.jazakallahukhaoiron….

    Reply
  • 06/06/2016 at 6:35 pm
    Permalink

    ALLAHUAKHBAR!
    untungnya!

    Reply
  • 05/06/2016 at 8:35 pm
    Permalink

    Alhamdulillah dalam bulan Ramadan ..22 Ramadan (10 malam terakhir)

    Reply
  • 05/06/2016 at 4:20 pm
    Permalink

    saya ingatkan 22 Ramadan .. tapi dalam ni tulis 23 Ramadan

    Reply
  • 04/06/2016 at 9:16 pm
    Permalink

    Alhamdulillah…syukran..

    Reply
  • 25/05/2016 at 7:42 am
    Permalink

    Tolong informasi kelahiran saya pada tahun Islam berapa dan tanggal berapa. Saya lahir 14 Mei 1955. Terimakasih.

    Reply
  • 17/04/2016 at 5:45 pm
    Permalink

    Alhamdulillah… rasa syukur sangat..syukran. moga usaha tuan diberkati Ilahi

    Reply
  • 28/03/2016 at 12:42 pm
    Permalink

    terima kasih dengan applikasi yang di berikan…

    Reply
  • 16/03/2016 at 9:11 pm
    Permalink

    Terima kasih tolong buat ni dapat tau hari lahir dalam islam bila 15.9.2004=30 rejab(saya).20.9.1966=5.jamaldila akhir (emak)

    Reply
  • 22/02/2016 at 2:19 am
    Permalink

    terima kasih saudara. dapat juga saya tahu tarikh lahir saya dalam Islam.

    Reply
  • 12/02/2016 at 12:58 pm
    Permalink

    Alhadulillah…very usefull

    Reply
  • 09/02/2016 at 8:22 am
    Permalink

    Nape beza, bila tengok paparan kalendarr 22 feb 1956 jatuh pd 10 rajab 1375

    Reply
  • 01/02/2016 at 7:16 pm
    Permalink

    Alhamdulillah tuan…sesungguhnya aku byk sdh buat silap kerana selalu sgt ikut jadual kalender skg…smoga bertambah pahalamu terima kasih dan semoga Allah rahmatimu selalu amin

    Reply
  • 25/01/2016 at 11:39 am
    Permalink

    Terimo Kaseh sngt ko sapo hok created web nie.. sempeno azam tahun 2016 nie , ayoh kawe sruh smbut besday ikod tahun islam, nie doh jupo gak, sene laa weh..

    Reply
  • 22/01/2016 at 2:05 pm
    Permalink

    Maaf,mungkin ada kesilapan aplikasi ini atau kesilapan lain kerana tarikh hijrahnya tidak tepat.saya dilahirkan pada 1 syawal 1400.tapi aplikasi ini tertera 29 ramadhan 1400.

    Reply
  • 09/12/2015 at 8:03 pm
    Permalink

    Sy pon sama.. satu 23 dzul kaeda tp kat sini 25 dzul kaeda..

    Reply
  • 11/11/2015 at 9:36 pm
    Permalink

    Komfius la..dlm clander 1989 sy lhir 2syawal tp kt sni 3syawal..

    Reply
  • 20/10/2015 at 8:45 pm
    Permalink

    Alhamdulillah dan terima kasih kerana berkongsi ilmu untuk mencari tarikh lahir kalender Islam. Ilmu yang amat bermanfaat untuk semua…

    Reply
  • 17/10/2015 at 11:37 am
    Permalink

    Mengikut pengiraann Tahun Hijrah, umur lebih tua sbb bilangan hari dlm tahun hijrah adalah kurang
    9 -.11.hari dari Tahun Masihi. Tk

    Reply
  • 15/10/2015 at 12:03 pm
    Permalink

    Terimakasih banyak. Saya pernah terbaca formula
    cara pertukaran tarikhnya ttp sudah hilang. Jika ada baik benar dikongsi bersama. TK

    Reply
  • 14/10/2015 at 10:05 am
    Permalink

    Syukran info untuk yg berguna

    Reply
  • 14/10/2015 at 8:29 am
    Permalink

    Alhamdulillah..tarikh lahir sy rupanya adalah dlm bulan rabiulawal 1393 hijrah..sy juga dah dpt tarikh utk anak2 dan suami juga..t.kasih ye kpd en basri diatas perkongsian ilmu..semoga diberkati allah hidupmu..

    Reply
  • 07/10/2015 at 4:06 pm
    Permalink

    Mohon tarikh lahir hijrah

    Reply
  • 26/09/2015 at 5:54 am
    Permalink

    Alhamdulillah ,Terima kasih kerana memberi kemudahan kepada kami untuk mengesan tarikh hari lahir dalam Hijriah.Alhamdulillah terima kasih en Basri,semoga dimurahkan rezeki sihat tubuh badan panjang umur bahagia seluruh isi keluarga dan dipermudahkan segala urusan.amiiin.

    Reply
  • 09/09/2015 at 2:23 am
    Permalink

    Saya lahir pada 31-10-1971@11:00 am alhamdulilah

    Reply
  • 27/07/2015 at 9:36 am
    Permalink

    syukran jazilan.

    Reply
  • 22/07/2015 at 8:01 pm
    Permalink

    ingin tahu tarih islam tarikh lahir di atas

    Reply
  • 22/07/2015 at 8:51 am
    Permalink

    Terima kasih atas blog anda ini. Ia amat berguna bagi saya sebagai arang islam. Syukran.

    Reply
  • 25/05/2015 at 11:12 pm
    Permalink

    alhamdulilah…tq banyak-banyak

    Reply
  • 22/04/2015 at 9:45 pm
    Permalink

    ☺syukran

    Reply
  • 12/11/2014 at 11:25 am
    Permalink

    Ingin tahu takrih lahir dlm kalenda islam

    Reply
  • 12/11/2014 at 11:24 am
    Permalink

    Ingin tahu takrih islam

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *