Tarikh Lahir Kalendar Islam

Ketahui tarikh lahir dan umur sebenar anda dalam kiraan kalendar Islam. Versi baru kiraan ini memberikan tarikh lahir Islam, hari anda dilahirkan dan umur dalam kalendar Islam.

Masukkan tarikh lahir anda:

HariBulanTahun


*Sila maklum mungkin akan ada perbezaan 1 hari dari tarikh sebenar disebabkan pertukaran waktu hari Islam adalah selepas Maghrib sedangkan tarikh Masehi bertukar selepas pukul 12 malam*

Adakah tools ini bermanfaat bagi anda? Kongsi dengan rakan-rakan di Whatsapp.

1,649 thoughts on “Tarikh Lahir Kalendar Islam

  • 22/09/2017 at 9:44 pm
    Permalink

    Alhamdulillah..tq..

    Reply
  • 22/09/2017 at 9:30 pm
    Permalink

    Saya lahir tanggal 12 Jamadil Awal 1405H klu ikut kalkulator yg ni lah…cuma ayh sy bgtau pula sy lahir 13 Jamadil Awal..klu ikut pun kalendar lain mmg 13 Jamadil Awal..

    Reply
  • 22/09/2017 at 9:11 pm
    Permalink

    alhamdulillah

    Reply
  • 22/09/2017 at 9:04 pm
    Permalink

    tk..its great to know

    Reply
  • 22/09/2017 at 9:03 pm
    Permalink

    6 muharram 1380 , terima kasih admin

    Reply
  • 22/09/2017 at 8:44 pm
    Permalink

    Alhamdulillah…kini baru tahu tarikh lahir tahun hijrah kita..tq..

    Reply
  • 22/09/2017 at 7:41 pm
    Permalink

    trima kasih..
    syukran

    Reply
  • 21/09/2017 at 9:05 pm
    Permalink

    Terbaik Tn.
    Saya cadangkan terus buat perkiraan umur dlm Tahun Hijrah terus. Lepas masukkan Tarikh Lahir dlm Masehi, terus tukar kpd Hijrah dan terus keluar umur ikut bulan fan tahun dah cukup.

    Reply
  • 21/09/2017 at 5:55 pm
    Permalink

    Alhamdulillah seronoknya dapat tahu tarikh lahir dlm bulan Islam.. Sbnarnya dah lama cari, akhirnya dpt juga jumpa.. Terima kasih. ☺

    Reply
  • 23/08/2017 at 10:46 am
    Permalink

    No day stated just date month n year. Want to know what day is it on that date

    Reply
  • 22/08/2017 at 3:31 pm
    Permalink

    Beritahu saya…kerana saya selalu melalui kesukaran

    Reply
  • 21/08/2017 at 1:06 pm
    Permalink

    Tetapi saya 3 ramadhan? 31/3/1990
    Kenapa hal ini 5 ramadhan?
    Mungkin tidak kira tahun lompat

    Reply
  • 21/08/2017 at 12:32 pm
    Permalink

    Alhamdulillah jika mengikut kiraan Islam kini umur ku 61 tahun’

    Reply
  • 02/08/2017 at 11:34 am
    Permalink

    Saya Mohammad zakat bin omar lahir 5 rejab 11384

    Reply
  • 02/08/2017 at 11:33 am
    Permalink

    Saya Mohammad zakat bin omar lahir 5 rejab 11384

    Reply
  • 13/07/2017 at 10:46 am
    Permalink

    Alhamdulillah saye lahir 23 Shawwal 1406

    Reply
  • 08/07/2017 at 6:26 am
    Permalink

    Alhamdulillah dpat gak sy tahu
    Keputusan tarikh lahir dlm blan islam
    Trima kasih tuan basri

    Reply
  • 30/06/2017 at 1:14 pm
    Permalink

    Saya lahir 29 Sha’ban

    Reply
  • 14/06/2017 at 6:36 pm
    Permalink

    Terima kasih ianya sangat membantu dan tidak lupa kita kepada kalender islam asyik terikut yg barat ja so igt lagi kisah nabi ketika beliau meninggal dunia

    Reply
  • 05/06/2017 at 2:23 am
    Permalink

    Kalendar tak ikut anak Bulan. Terutama utk Bulan Ramadhan dan Syawal.

    Reply
  • 28/05/2017 at 6:21 pm
    Permalink

    macam salah je. 19 ogos 2012 kalau kat MY = 1 syawal. tapi dlm ni 2 syawal.

    Reply
  • 23/05/2017 at 10:24 am
    Permalink

    AlHamdulillah. Baru tahu sy lahir 19 Zul Qida 1408..

    Reply
  • 23/05/2017 at 12:53 am
    Permalink

    Kalau tahun islam,tahun 1983

    Reply
  • 15/05/2017 at 11:53 am
    Permalink

    Saya lahir 12 ramadan 1419

    Reply
  • 27/03/2017 at 9:51 am
    Permalink

    Selamat hari lahir buat diriku

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *