Page Loader

Ketahui tarikh lahir dan umur sebenar anda dalam kiraan kalendar Islam. Versi baru kiraan ini memberikan tarikh lahir Islam, hari anda dilahirkan dan umur dalam kalendar Islam.

  • Masukkan tarikh lahir di sini
Hari
Bulan
Tahun

Tips! Mungkin ada perbezaan 1 hari dari tarikh sebenar disebabkan pertukaran waktu hari Islam adalah selepas Maghrib.

Adakah tools ini bermanfaat bagi anda? Kongsikanlah dengan rakan-rakan di Whatsapp atau Facebook supaya mereka juga mengetahui tarikh lahir kalendar Islam masing-masing.

Share
Comments
  • Sabariah Binti Mohd Jadi

    01/08/2016 at 11:02 am

    Hari apa?

    Reply

  • Sabariah Binti Mohd Jadi

    01/08/2016 at 10:57 am

    Tempat lahir?

    Reply

  • Aishah

    13/07/2016 at 8:49 pm

    Ingin tahu

    Reply

  • RAHMAT BIN WASILAN

    05/07/2016 at 10:32 am

    nak tau hari apa pulak

    Reply

  • RAHMAT BIN WASILAN

    05/07/2016 at 10:27 am

    hari ap boleh tau tak

    Reply

  • Mohd Hazli Bin Hashim

    30/06/2016 at 3:37 pm

    Thanks

    Reply

  • Syed iskandar

    30/06/2016 at 1:02 pm

    Sangat baik apps ini. Tapi apakah boleh melihat hari kelahiran kita di apps ini? Jika ada sangat baik.

    Reply

  • […] yang pernah saya tulis ada di sini, tetapi saya telah memperkemaskan penukarannya supaya lebih friendly. Cuba dan share jika ianya […]

    Reply

  • Shalma Kayra

    13/06/2016 at 3:05 pm

    thanks.

    Reply

  • Al amiin

    08/06/2016 at 9:40 am

    Syukran.jazakallahukhaoiron….

    Reply

  • N.Fatiehah H. Mohd Noor

    06/06/2016 at 6:35 pm

    ALLAHUAKHBAR!
    untungnya!

    Reply

  • Fatiehah Mohd Noor

    05/06/2016 at 8:35 pm

    Alhamdulillah dalam bulan Ramadan ..22 Ramadan (10 malam terakhir)

    Reply

  • N.F. Fatiehah Mohd Noor

    05/06/2016 at 4:20 pm

    saya ingatkan 22 Ramadan .. tapi dalam ni tulis 23 Ramadan

    Reply

  • Najjah

    04/06/2016 at 9:16 pm

    Alhamdulillah…syukran..

    Reply

  • Ermansjah Djaja

    25/05/2016 at 7:42 am

    Tolong informasi kelahiran saya pada tahun Islam berapa dan tanggal berapa. Saya lahir 14 Mei 1955. Terimakasih.

    Reply

  • addin

    19/05/2016 at 7:07 am

    tq.

    Reply

  • mawar

    17/04/2016 at 5:45 pm

    Alhamdulillah… rasa syukur sangat..syukran. moga usaha tuan diberkati Ilahi

    Reply

  • TFA

    28/03/2016 at 12:42 pm

    terima kasih dengan applikasi yang di berikan…

    Reply

  • Haslinda

    16/03/2016 at 9:11 pm

    Terima kasih tolong buat ni dapat tau hari lahir dalam islam bila 15.9.2004=30 rejab(saya).20.9.1966=5.jamaldila akhir (emak)

    Reply

  • Ghani

    22/02/2016 at 2:19 am

    terima kasih saudara. dapat juga saya tahu tarikh lahir saya dalam Islam.

    Reply

  • Miss Daie

    12/02/2016 at 12:58 pm

    Alhadulillah…very usefull

    Reply

  • abesah ali

    09/02/2016 at 8:22 am

    Nape beza, bila tengok paparan kalendarr 22 feb 1956 jatuh pd 10 rajab 1375

    Reply

  • amira

    03/02/2016 at 5:05 pm

    Terima kasih atas kesudian menjawab pertanyaan sy.

    Reply

  • johan

    01/02/2016 at 7:16 pm

    Alhamdulillah tuan…sesungguhnya aku byk sdh buat silap kerana selalu sgt ikut jadual kalender skg…smoga bertambah pahalamu terima kasih dan semoga Allah rahmatimu selalu amin

    Reply

  • Mek Farah

    25/01/2016 at 11:39 am

    Terimo Kaseh sngt ko sapo hok created web nie.. sempeno azam tahun 2016 nie , ayoh kawe sruh smbut besday ikod tahun islam, nie doh jupo gak, sene laa weh..

    Reply

  • Jaazhar

    22/01/2016 at 2:05 pm

    Maaf,mungkin ada kesilapan aplikasi ini atau kesilapan lain kerana tarikh hijrahnya tidak tepat.saya dilahirkan pada 1 syawal 1400.tapi aplikasi ini tertera 29 ramadhan 1400.

    Reply

  • Asri

    09/12/2015 at 8:03 pm

    Sy pon sama.. satu 23 dzul kaeda tp kat sini 25 dzul kaeda..

    Reply

  • Syawal

    11/11/2015 at 9:36 pm

    Komfius la..dlm clander 1989 sy lhir 2syawal tp kt sni 3syawal..

    Reply

  • ASMAWIAH BINTI OM

    20/10/2015 at 8:45 pm

    Alhamdulillah dan terima kasih kerana berkongsi ilmu untuk mencari tarikh lahir kalender Islam. Ilmu yang amat bermanfaat untuk semua…

    Reply

  • Musa Ibrahim

    17/10/2015 at 11:37 am

    Mengikut pengiraann Tahun Hijrah, umur lebih tua sbb bilangan hari dlm tahun hijrah adalah kurang
    9 -.11.hari dari Tahun Masihi. Tk

    Reply

  • Musa Ibrahim

    15/10/2015 at 12:03 pm

    Terimakasih banyak. Saya pernah terbaca formula
    cara pertukaran tarikhnya ttp sudah hilang. Jika ada baik benar dikongsi bersama. TK

    Reply

  • Badariah md daud

    14/10/2015 at 10:05 am

    Syukran info untuk yg berguna

    Reply

  • wirdanita maswir

    14/10/2015 at 8:29 am

    Alhamdulillah..tarikh lahir sy rupanya adalah dlm bulan rabiulawal 1393 hijrah..sy juga dah dpt tarikh utk anak2 dan suami juga..t.kasih ye kpd en basri diatas perkongsian ilmu..semoga diberkati allah hidupmu..

    Reply

  • baharim

    11/10/2015 at 9:38 pm

    Terima kasih

    Reply

  • zuraida bteabu kassim

    07/10/2015 at 4:06 pm

    Mohon tarikh lahir hijrah

    Reply

  • MarminahSelamat

    26/09/2015 at 5:54 am

    Alhamdulillah ,Terima kasih kerana memberi kemudahan kepada kami untuk mengesan tarikh hari lahir dalam Hijriah.Alhamdulillah terima kasih en Basri,semoga dimurahkan rezeki sihat tubuh badan panjang umur bahagia seluruh isi keluarga dan dipermudahkan segala urusan.amiiin.

    Reply

  • Fadhly Biz

    12/09/2015 at 2:19 pm

    23 Safar 1414 😀

    Reply

  • reen3110

    09/09/2015 at 2:23 am

    Saya lahir pada 31-10-1971@11:00 am alhamdulilah

    Reply

  • Nadhirah

    20/08/2015 at 11:36 pm

    Syukran

    Reply

  • kamariza hassan

    27/07/2015 at 9:36 am

    syukran jazilan.

    Reply

  • SAZALI BIN HASSAN

    22/07/2015 at 8:01 pm

    ingin tahu tarih islam tarikh lahir di atas

    Reply

  • siti muliani

    22/07/2015 at 8:51 am

    Terima kasih atas blog anda ini. Ia amat berguna bagi saya sebagai arang islam. Syukran.

    Reply

  • Nurhayati Abdullah

    16/07/2015 at 1:58 am

    Good

    Reply

  • idrisy

    12/07/2015 at 8:38 am

    Terima kasih

    Reply

  • Siti mairuzita binti md yasin

    25/05/2015 at 11:12 pm

    alhamdulilah…tq banyak-banyak

    Reply

  • khairil nor shahril bin khairil anuar

    22/04/2015 at 9:45 pm

    ☺syukran

    Reply

  • udy

    01/01/2015 at 11:19 pm

    syukran

    Reply

  • Badarudin

    12/11/2014 at 11:25 am

    Ingin tahu takrih lahir dlm kalenda islam

    Reply

  • Badarudin

    12/11/2014 at 11:24 am

    Ingin tahu takrih islam

    Reply

  • Hamba Allah

    21/11/2013 at 12:05 pm

    Good.. tq

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Highlights
Recent Posts
Instagram Feed
                                    topglov, harta, supermx, comfort
#bursa
                                    Selain dari pasang batu bata saya juga ambil kontrak potong rumput.

#pkpb #covid19
                                    #kitabakor lagi
                                    #kitabakor
                                    Expecting to close above 10W average this week.. aminnn.
                                    https://scontent.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/s320x320/93973591_2583662348565050_5463274316583976513_n.jpg?_nc_ht=scontent.cdninstagram.com&_nc_ohc=C1wsbvGEF1EAX80ldaf&oh=b696d02bf0356311609e4fe858e2192f&oe=5ED6DFA2
                                    https://scontent.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/s320x320/93402322_532745040759024_6091110860798729703_n.jpg?_nc_ht=scontent.cdninstagram.com&_nc_ohc=7RnHu9UfBTEAX-i5QT6&oh=5590530fad05fe43b7e90d9d83be1354&oe=5EFEE3FC
                                    https://scontent.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/s320x320/93100512_1537334973102603_72053284478751020_n.jpg?_nc_ht=scontent.cdninstagram.com&_nc_ohc=fZQBZyMXtxEAX_xdie6&oh=b4505afcfeb5b9f0e6287d695f377c36&oe=5EFE1DA1
                                    #botolinone
#stayathomechallenge
#chipshotchallenge